Coaching-ul organizațional vizează schimbări sistemice în cadrul unei companii și, spre deosebire de alte forme de coaching, se bazează pe lucrul cu echipele care formează o organizație. Scopul este acela de a sprijini evoluția acestora pe baza unor obiective bine stabilite. Aceste programe de dezvoltare ar putea include gestionarea crizelor, atingerea unui anumit nivel de performanță și aspecte legate de diversitate și incluziune.
Tipuri de coaching organizațional
Coaching-ul organizațional poate avea mai multe abordări, iar acestea sunt calibrate pentru a răspunde nevoilor fiecărui client în parte. Uneori, ședințele de coaching individual pot ajuta un individ aflat într-o poziție de tip executive să identifice punctele slabe. Pe de altă parte, coachingul de echipă poate îmbunătăți procesele și poate stimula productivitatea.
Coaching individual
Coachingul organizațional individual este rezervat liderilor cu potențial ridicat, cu accent pe dezvoltarea personală. De asemenea, este o modalitate de a corecta din timp comportamentele care limitează avansul în carieră și de a identifica schimbările necesare pentru a performa la niveluri executive mai înalte. Coachingul individual este adesea o relație pe termen lung între coach și beneficiar, care combină mentoratul și dezvoltarea profesională.
Coaching la nivel de echipă
Companiile sunt construite pe echipe care duc afacerea înainte și reprezintă inima oricărei organizații. A face ca echipele să lucreze bine și împreună este scopul final al oricărui efort depus în cadrul ședințelor de coaching organizațional. Pentru ca acest lucru să se întâmple, coachul va observa membrii echipei în mediul lor și poate pune întrebări dificile, pentru a identifica punctele slabe și tari. Odată finalizată evaluarea, coachul va lucra cu aceste echipe pentru a consolida punctele slabe și a maximiza punctele forte.
4 motive pentru a investi în coaching organizațional
Coachingul organizațional este esențial pentru schimbări la cel mai profund nivel în interiorul unei organizații. Dar de ce ar face liderii o investiție importantă în ședințe de coaching organizațional pentru angajații lor?
Stimularea moralului angajaților
Coaching-ul organizațional asigură o creștere a moralului angajaților, deoarece indivizii se vor simți incluși în strategia de dezvoltare. Moralul este, de asemenea, sporit la nivel individual prin creșterea investițiilor în învățare, dezvoltare și coaching. Pe scurt, angajații se simt valorizați și apreciați.
Nivel crescut de implicare a angajaților
Angajații care simt că sunt parte intrinsecă a unui proces de coaching organizațional sunt angajați cu adevărat implicați. Din moment ce opiniile lor sunt apreciate, este firesc să urmeze o implicare sporită din partea lor. Dacă angajatul este motivat și energizat în procesul de coaching, este corect să presupunem că nivelul său de implicare va crește în cadrul proceselor în care este implicat.
Retenția angajaților
Angajații sunt mai predispuși să rămână în cadrul unei organizații atunci când se simt implicați în strategia de creștere. Atunci când angajații au cu adevărat sentimentul că influențează și chiar conduc procesele în care sunt implicați, aceștia sunt înclinați să rămână mai mult timp în cadrul unei irganizații și să participe activ la dezvoltarea acesteia.
Responsabilitate sporită
Coaching-ul organizațional implică și impulsionarea acțiunilor angajaților și crearea de responsabilități. Angajamentele individuale sunt luate într-un cadru de grup, iar acest aspect îi determină pe cei implicați să fie mult mai responsabili
Scopul coaching-ului organizațional este de a stimula transformarea la cel mai fundamental nivel din cadrul organizațiilor. Nu numai că poate spori realizarea obiectivelor strategice și creșterea, dar poate, de asemenea, să încurajeze schimbări culturale și organizaționale reale și pe termen lung.
Dacă ești interesat de ședințe de coaching individual sau la nivel de echipă, contactează-ne chiar acum pentru a discuta despre nevoile tale!